تکنولوژی آموزشی

آموزش استفاده از تخته های هوشمند و اطلاعاتی درباره آن

تکنولوژی آموزشی

آموزش استفاده از تخته های هوشمند و اطلاعاتی درباره آن

این وبلاگ با این هدف طراحی شده تا اموزشی درباره تخته های هوشمند داشته باشد
و به معرفی انها و نحوه کار آنها می پردازد.

بایگانی

10  روش خلاقانه برای استفاده از برد هوشمند در کلاس درس



در طول دهه گذشته یا فراتراز آن ، استفاده از بردهای هوشمند تعاملی ، (IWBs) در مدارس ایالات متحده و در بیشتر اقصی نقاط جهان گسترش یافته است. برخی از معلمان آنها را(جهت استفاده در آموزش) پذیرفته اند، و سایر معلمان، در واقع … نه آنقدر. متاسفانه، برخی از مدارس توجه چندانی به توسعه حرفه ای لازم ،برای کمک به معلمان در جهت آشنایی با این سیستم ها نداشته و بیشترین بهره را از این وسایل موجود نبرده اند. جهت یادگیری و استفاده از بردهای هوشمند ،بسیاری از معلمان را هم با دستگاه هایشان به حال خود رها کرده اند.

ایده های الهام بخش برای بیشترین استفاده از بردهای هوشمند در کلاس درس شما

در این وبلاگ edweek.org، چند متخصص به بیان دیدگاهایشان در باره این موضوع پرداخته اند.
توصیه بن استرن، برنامه نویس درسی به معلمان این است که آنها نباید خوشان را محدود به استفاده صرف از برد برای تمرینات ساده مانند بازی هنگ من و یا تطبیق ( کلمات یا حرف) کنند، بلکه یک گام فراتر گذاشته و علاقه دانش آموزان را بدین صورت پیش بینی کنند
پتی گریسون، به عنوان معلم کلاس چهارم،اشاره مفیدی برای جستجوی منابع آنلاین دارد که از ابزار مدل سازی ریاضی مانند Thinking Blocks گرفته تا اتصال به یک همایش مجازی از طریق نرم افزار اسکایپ را در بر می گیرد. اوا اُ مرام (Eva O’Maram ) مدیر مدرسه ثابت کرده است که استفاده از بردهای هوشمند، سرگرمی و خلاقیت معلمان و هم دانش آموزان را در روند یادگیری افزایش داده است.

برد هوشمند
برد هوشمند

در این مقاله ،به تعدادی از روش های خلاقانه برای استفاده از بردهای هوشمند تعاملی اشاره کرده ایم:خواه شما یک کاربر مشتاق یادگیری این فن آوری باشید و یا از افرادی هستید که از این مرحله جلوتر هستید، به هر حال امیدواریم که بعضی از این ایده ها برای شما الهام بخش باشند.

۱- گوگل ارث (Google Earth)

Explore-the-world-with-GeoGuessr-1024x506

 

پس از نصب ،نه تنها این برنامه می تواند در طول کلاس جغرافی، بلکه تقریبا در هر کلاسی مفید باشد. با این برنامه می توان جهان را کاوش کرد،گیاهان و حیوانات نادر را پیدا نمود و در مورد فرهنگ ها، تمدن ها، زبان ها ، معماری ها، طراحی ها و تور ورزشگاه های فوتبال و موزه ها به بحث و تبادل نظر پرداخت.هم چنین با GeoGuessr (یک برنامه کوچک وب است که از طریق فن آوری Street View کاربر را به نقطه ای از جهان برده و فرد را ترغیب به حدس زدن در محل جغرافیایی که قرار دارد،می کند )
(لازم به توضیح است که هر چه کاربر بیشتر به محل جغرافیائی تصویر نزدیک شود امتیاز بیشتری نیز کسب می کند).

۲- مسابقات تیم:

kinect-vs-move-vs-wii1
معلمان باید به یاد داشته باشند که داشتن سرگرمی از دید شاگردان، یک ویژگی اصلی یک درس موفق به شمار می رود.فن آوری های مانند کینکت و Wii به کاربران اجازه تلفیق،سرگرمی و یادگیری همزمان را در هنگام استفاده از تکنیک های پاسخ فیزیکی می دهد.یادگرفتن علوم به ما می آموزد که وقتی ما تحرک داریم ، به طور موثرتری هم یاد می گیریم.گروهی از دانش آموزان را به چند تیم تقسیم کنید و در یک بازی که به دانش و هم زکاوت آنها نیاز است به رقابت با یکدیگر ترغیب نمایید. این بازی روحیه و رقابت تیم را می سازد- دو مهارتی که در دنیای بزرگسالان نباید آن را دست کم گرفت.

۳- آموزش پایه ای ویرایش تصویر، صدا و فیلم به دانش آموزان

Google-photp-editor

با انواع نرم افزارهای موجود مانند ویرایشگر عکس گوگل Google+’s Photos Editor دانش آموزان می توانند عکسهای شان را ویرایش، تغییر اندازه و بهتر کنند.کار کردن بر روی یک مثال جالب می تواند یک شیوه لذت بخش برای هدایت فراگیران جوان به سمت دنیای ویرایش تصویری باشد.همین شیوه را نیز می توان در ویرایش صدا و تصویر انجام داد.معلمان می توانند به گروه نشان بدهند که چگونه لحن صدای یک نفر را تغییر داده و یا افکت های خاصی به یک تصویر ویدئویی اضافه کنند و سپس به دانش آموزان اجازه همین کار را بدهند.لذت بردن دانش آموزان از این کار حتمی است!

۴- مسابقه املاء

spelling-bee
هر چند برخی مخالف ایجاد رقابت در کلاس هستند اما بعضی از دانش آموزان این رقابت را دوست دارند.معلم می تواند از مسابقه ای مانند spelling bee برای فراگیران استفاده کند. در این مسابقه کارها بر روی برد نشان داده می شود و به طور اتوماتیک توسط یک غلط گیر املا بررسی می گردد.سپس نتیجه به امتیاز تبدیل شده و برنده اعلام می گردد.
لازم به توضیح است که (مسابقه املا زنبور عسل (spelling bee competition) یک برنامه تعاملی.جذاب و سرگرم کننده برای دانش آموزان است که به بهبود تلفظ بچه ها با بهره گیری از کلیپ های صوتی و سرگرم کننده کمک می کند).

۵- رفتن به یک تور مجازی

بسیاری از مکان های مهمی که از میراث فرهنگی و ارزش علمی برخوردارند،دارای تورهای مجازی آنلاین هستند که از طریق بردهای هوشمند قابل دسترس بوده و می توان به دانش آموزان نشان داد.برخی از این تورها تعاملی نیز هستند ، به طوری که دانش آموزان را علاقه مند و سرگرم می کنند.هم چنین تورهای مجازی نیز ایده خوبی برای قبل یا بعد از بازدید واقعی از مکان مورد نظر بوده و هر دو مورد به عنوان معرفی و خلاصه ای از سفر به حساب می آیند.

۶- ضبط ( صدا و تصویر ) دانشجویان

برخی از بردهای هوشمند دارای دوربین و سیستم صوتی هستند. این ویژگی مهمی است که می تواند برای ضبط ،ارایه مطالب ، سخنرانی ها و پروژه های دانش آموزی استفاده شود.از این ویژگی برای نقد سازنده می توان استفاده کرد.پس از اتمام سال تحصیلی با یک نگاهی به عقب، درس ها قابل دسته بندی شدن هستند. معرفی یک خصوصیت اخلاقی و تماشای دوباره کلیپ های قدیمی،بسیار جالب و سرگرم کننده می باشد. ( البته ملاحظات حریم خصوصی افراد را نیز در نظر داشته باشید- مطمئن باشد که مطابق سیاست و قوانین مدرسه عمل می کنید).

۷- همکاری

بردهای هوشمند تعاملی، امکان تعامل دانش آموزان با معلم شان را فراهم می کنند.به طور مثال می توانند بر روی یک پروژه با جنبه های گوناگون انجام شده توسط دانش آموزان مختلف در جلو کلاس کار کنند. نه تنها این همکاری گروه را سرگرم نگه می دارد بلکه ثمره زحماتشان را نیز بدین وسیله مشاهده می کنند.

۸- دانلود فیلم های فلش و نرم افزار (برای کسب آمادگی در صورت قطعی اتصال)

این که همیشه آماده گی لازم، برای خرابی شبکه را داشته باشیم ایده خوبی است. با چند برنامه کاربردی مانند SWF Catcher امکان ذخیره اطلاعات آن لاین بر روی هارد و امکان دسترسی بدون نیاز به اتصال به شبکه ممکن است.این امکان شامل ذخیره فیلم ،مینی گیم است که امکان تعامل و یادگیری را به دانش آموزان می دهد.

۹- خلاصه ای از یک گردش علمی

FieldTrips-Header
دانش آموزان و معلمان می توانند عکس ها و فیلم های گرفته شده در طول گردش علمی خود را گردآوردی کرده ،سازماندهی و جالب تر نموده و با مهارت های از قبل آموخته شده خلاصه آموزنده ای از تجربه های مشترک شان را ارایه کنند. این باعث می شود که دانش آموزان بدانند که هر چیزی را که تاکنون یادگرفته اند دارای هدفی بوده و ارزشمند است و به علاوه خاطرات فراموش نشدنی برجا خواهند گذاشت.

۱۰- تعاملی

جای تعجب نیست که بردهای هوشمند برای محتوای آموزشی تعاملی مهم هستند! در اینجا به چند منبع از این مقاله در مورد فواید انجمن ملی آموزش و پرورش (NEA)اشاره می کنیم:

این سایت National Library of Virtual manipulation شامل طیف گسترده ای از دستکاری مجازی است که تقریبا با تمامی بردهای هوشمند کارمی کنند. ابزارهای دیجیتال تعاملی برای کاوش داده ها، جبر، هندسه و موارد بیشتر، در این سایت آماده ” نمایش” با بردهای هوشمند شماست”
منابع برد هوشمند از سایت Topmarks

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳، ۰۵:۵۸ ب.ظ / تکنولوژی آموزشی