تکنولوژی آموزشی

آموزش استفاده از تخته های هوشمند و اطلاعاتی درباره آن

تکنولوژی آموزشی

آموزش استفاده از تخته های هوشمند و اطلاعاتی درباره آن

این وبلاگ با این هدف طراحی شده تا اموزشی درباره تخته های هوشمند داشته باشد
و به معرفی انها و نحوه کار آنها می پردازد.

بایگانی

چند نکته در مورد کار با برد هوشمند در کلاس

يكشنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۵، ۰۳:۰۶ ب.ظ

چند نکته در مورد کار با برد هوشمند در کلاس




همیشه در هنگام استفاده از وسایل کمک آموزشی همچون برد هوشمند نکات و راهکارهایی وجود دارد که به آموزش بهتر کمک می‎کند. در ادامه مطلب به چند نکته مهم اشاره می کنیم:

مطمئن شوید که فضای زیادی در مقابل و هم در طرفین برد هوشمند کلاس وجود دارد؛ به طوری که بتوانید به آسانی اطراف آن بروید و به راحتی به تمام قسمت های صفحه نمایش بدون ایستادن در مقابل نور پروژکتور دسترسی داشته باشید.

  •  مطمئن شوید که برد هوشمند در ارتفاعی نصب باشد که قد دانش آموزان به آن برسد و بتوانند به آسانی از آن استفاده کنند.  ممکن است که دانش آموزان قد کوتاه به زیرپایه نیاز پیدا کنند.
  • به جای اینکه صرفا متکی به اسپیکرهای داخلی خود پروژکتور باشید از بلندگوها یا اسپیکرهای جانبی برای نصب بر روی دیوار استفاده کنید. به این دلیل که صوت از کیفیت بهتر ی برخوردار باشد و صدا در کل کلاس پخش شود. در صورتی که در هنگام نصب پروژکتور و برد هوشمند نسبت به نصب اسپیکر اقدام کنید، به صرفه تر است.
  •  از فونت و اندازه ای استفاده کنید که برای افراد آخر کلاس هم به راحتی قابل دیدن باشد.
  • با استفاده از بردهوشمند، مطالب مورد نیاز برای امتحان را مرور کنید. بسیاری از دانش‌آموزان، به منظور آمادگی برای امتحانات، تمایلی به خواندن کتاب‌های درسی ندارند؛ در این شرایط شما می‌توانید با استفاده از سوالات متناسب با محتوای امتحانات و نمایش آن‌ها بر روی برد  هوشمندبه دانش‌آموزان کمک کنید.
  •  هنگام کار با برنامه های کاربردی از صفحه کامل استفاده کنید. به عنوان مثال در هنگام مشاهده یک وب سایت با استفاده از اینترنت اکسپلور، می توانید از کلید F11 برای حذف تمام نوار ابزارهای بالای صفحه استفاده کنید. این کار باعث می شود که صفحه وب خود را در یک صفحه نمایش بسیار بزرگتر مشاهده کنید.
  • در مدارس هوشمند علاوه بر این که از فن آوری اطلاعات در فرایند یاددهی – یادگیری استفاده می شود، ‌ارزشیابی دانش آموزان نیز با استفاده از نرم افزار صورت می گیرد. نرم افزارهای آزمون، ‌امکان طراحی آزمون های مختلف و اجرای آنها را برای معلمان بوجود می آورند.آزمون های مذکور می تواند در محیط مدرسه و در سایت به صورت  کامپیوتری برگزار شده، یا از طریق سیستم مدیریت محتوا اجرا شود.
  • در این سیستم ها می توان مدت زمان حضور و فعالیت مفید دانش آموزان و معلمان را در سیستم ثبت و کنترل نمود. انعطاف پذیری آزمون های الکتریکی به مراتب بیشتر از آزمون های سنتی است. طراحی این آزمون ها برای معلمان ساده تر است و آنها می توانند به بانک سوالات و آزمون ها نیز دسترسی داشته باشند. از این طریق، طراحی یک آزمون جدید با سرعت بیشتری انجام می شود. هم چنین بررسی پاسخ ها و جمع بندی عملکرد دانش آموزان نیز با سرعت و دقت قابل توجهی صورت می گیرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
پنجشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۵۹ ب.ظ / تکنولوژی آموزشی